Vormgever | Seranda van de Berg |
Opdrachtgever | Gino Zuppelli & Luc Maas |
Schooljaar | 2022 – 2023 |
Voor Puur Puglia mochten we aan de slag voor de visuele identiteit van hun nieuwe olijfolie.
Het logo van Puur Puglia bestaat uit een woordmerk en beeldmerk. Dit refereert aan de naam Puur Puglia. Het beeldmerk is opgebouwd uit 2 P’s en een kader daaromheen.
Naast dat de 2 P’s staan voor de naam, staan deze ook zo in evenwicht dat het een bepaalde balans creëert wat terugkoppelt aan de kernwaarden van Puur Puglia.
Het kader refereert naar deze kernwaarden doordat er gebruik is gemaakt van geometrische vormen, die staan voor solidariteit en stabiliteit. De afgeronden hoeken verwijzen naar de rondingen van de olijven en citroenen van de olijfolie en limoncello. Daarnaast worden ronde vormen ook (wetenschappelijk) geassocieerd aan kracht, en dat is in dit geval de kracht van de puurheid en kwaliteit van Puur Puglia.
Voor Puur Puglia zijn er een aantal kernwaarden, dit zijn: Kwaliteit, Puurheid, Transparantie, Eerlijkheid, Betrouwbaarheid.